-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13582 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اذان صبح بر چه اساسي است. براي چه علتي قبل از طلوع آفتاب است و بر چه اساس با زمان بندي دقيق ميشود؟



گفتن اذان صبح به منظور اعلام طلوع فجر صادق است و زمان بندي دقيق نيز براي اعلام وقت نماز است و در حقيقت يك نوع ابلاغ و دعوت به سوي نماز همراه با شهادت به وحدانيت خداوند و شهادت به نبوت و حقانيت دعوت الهي و در تمام اديان و مكانهاي مذهبي مانند كليساها با توجه به تقسيم زمان پيروان خود را دعوت به سوي عبادت و انجام تكاليف مذهبي مانند خواندن نماز و...ميكنند و اين دعوت هم در صبح است و هم در ظهر و عصر و مغرب و عشا.

البته نحوه تقسيم بندي زمان با توجه به حركت انتقالي و وضعي كره زمين و ماه به دور خورشيد ميباشد و تقسيمات كره زمين مانند خطوط فرضي استوا، جدي و رأس سرطان و... و مدارهاي مختلف در مكانهاي مختلف در تقسيم بندي زمان نقش دارند.

مسأله 741 - نزديك اذان صبح از طرف مشرق، سفيدهاي رو به بالا حركت ميكند كه آن را فجر اول گويند. موقعي كه آن سفيده پهن شد، فجر دوم و فجر صادق و اول وقت نماز صبح است و آخر نماز صبح موقعي است كه آفتاب بيرون ميآيد. (رساله توضيح المسائل حضرت امام خميني (ره)، احكام وقت نماز)

مسأله 742 - موقعي انسان ميتواند مشغول نماز شود كه يقين كند وقت داخل شده است و يا دو مرد عادل به داخل شدن وقت خبر دهند.(رساله توضيح المسائل حضرت امام خميني (ره)، احكام وقت نماز)



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.